تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

نکات نگهداری از واترجت صنعتی

نظافت‌ سطوح ، جرم زدایی و برطرف گشتن لکه های آلودگی با بکارگیری واترجت (شوینده فشار‌ قوی) به اندازه‌ ای آسان و لذت‌ بخش‌ است که نمیتوان به آن به چشم وظیفه مشاهده شود . الان تصور‌ کنید‌ که وقتی که به آن برای نظافت نیاز‌ دارید ، گرفتار خرابی شود . در صورتی که به اندازه لازم از آن مراقبت‌ نکنید خرابی‌ واترجت صنعتی اجتناب ناپذیر است‌ . شما میتوانید با مراعات برخی‌ نکات ساده و در عین‌حال‌ کاربردی احتمال خرابی واترجت را تا حد فراوانی کاهش دهید . بررسی‌ ، مراقبت‌ و نگهداری‌ از واترجت در سه زمان اهمیت دارد‌ . رعایت‌ نکات در قبل از بکارگیری ، حین‌ کار‌ و بعد از اتمام‌ کار با واترجت میتواند در افزایش‌ عمر‌ دستگاه و جلوگیری‌ از خرابی‌ واترجت تاثیرگذار باشد .

قبل از کار با واترجت صنعتی

اول از همه اقداماتی هستند که قبل از شروع استفاده از واترجت نیاز به انجام و بررسی دارند.

 

جلوگیری از درهم پیچیدن کابل برق دستگاه

بهتر است قبل از اتصال کابل به برق و شروع کار با دستگاه، پیچیدگی های کابل را از هم باز کنید تا از گره خوردن آن به هم جلوگیری کنید. پیشنهاد میشود جهت جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی و بروز اتصالی و خرابی دستگاه واترجت صنعتی ، از تنظیم کننده جریان استفاده کنید.

بررسی واشر های دستگاه

واترجت صنعتی به جهت‌ جریان داشتن فشار بالای آب در قطعات ، لازم‌ است برای جلوگیری از نشتی آب و کاهش فشار‌ آب در حین کار‌ از واشرهای سالم برخوردار‌ باشد . این واشرها در بخش اتصال‌ قطعات مختلف دستگاه‌ با یکدیگر و جهت جلوگیری از نشت آب مورد استفاده قرار میگیرند . در صورتی که واشرها دستخوش مشکل‌ شده‌ باشند لازم‌ است آنها را با واشرهای جدید جایگزین کنید . با انجام این جایگزینی ساده میتوانید از وارد شدن فشار زیاد به دستگاه جلوگیری نمائید .

اهمیت تاثیر کیفیت آب بر واترجت صنعتی

آب مورد استفاده در دستگاه واترجت حتما باید چک شود. آب با آلودگی های بالا می تواند موجب آسیب به دستگاه گردد. دمای آب مورد نظر حتما باید بررسی شود و در صورت استفاده از واترجت آب سرد باید توجه نمود از آب داغ استفاده نشود. زیرا قطعات این دستگاه برای آب سرد طراحی شده و آب با دمای بالا می تواند به نازل و لنس آسیب رسانده و در نتیجه موجب خرابی پمپ گردد. اما قطعات واترجت آبگرم برای استفاده از آب با دمای بالا طراحی شده و هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. بنابراین حتما قبل از استفاده از دستگاه، باید آب باید مورد بررسی قرار گیرد تا آب دارای ذرات و ضایعاتی نباشد که به دستگاه آسیب وارد نماید. همچنین باید از آب دارای املاح زیاد نیز استفاده نشود.

بررسی نازل

ممکن است نازل دستگاه واترجت شما دچار خرابی یا مشکل شده باشد. بهتر است قبل از شروع کار با دستگاه واترجب آن را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. گیر کردن مواد و ذرات داخل آب ورودی میتواند باعث ایجاد خرابی در دستگاه واترجت صنعتی گردد، پس بهتر است برای جلوگیری از بروز این خرابی ها در دستگاه واترجت صنعتی در بخش ورودی آب دستگاه از یک فیلتر توری برای جلوگیر یاز ورود ذرات ریز به داخل دستگاه استفاده نمایید.

شستشوی داخل تفنگی و نازل واترجت صنعتی

ممکن است در صورت مشکل پیدا کردن فیلتر ذرات به داخل دستگاه و تفنگی آن راه پیدا کرده باشند، از این رو تمیز کردن آن ها جهت حفظ کارایی و کیفیت دستگاه ضروری است. برای تمیز کردن مسیر داخل شلنگ و تفنگی استفاده از فشار هوا ممکن است به آنها آسیب وارد کند. به همین جهت بهتر است با استفاده از شلنگ و جریان آب فشار معمولی از داخل تفنگی آن را شستشو دهید.

 

نکات نگهداری از واترجت صنعتی اتحاد صنعت صدرا

مراقبت های حین کار با دستگاه واترجت صنعتی

سپس رعایت نکات حین کار‌ با دستگاه‌ واترجت هستند که در پیشگیری از خرابی واترجت جلوگیری می کند . تنها نکته مراقبتی مهم حین کار‌ با ابزار واترجت ، این خواهد بود که مراقب جریان آب ورودی دستگاه باشید . قطع گشتن جریان آب ورودی به دستگاه‌ واترجت صنعتی میتواند به موتور آن آسیب بزند . پس بهتر است‌ حواستان به شلنگ‌ آب ورودی باشد‌ . درصورتی‌که واترجت صنعتی شما دارای محفظه آب ورودی میباشد همچنین با پر‌کردن‌ آب به وسیله سطل‌ ، از پایین آمدن سطح‌ آب جلوگیری‌ کنید‌ .

 

نکات بعد از اتمام شستشو

در آخر رعایت نکات بعد از به کار گیری واترجت میتواند به افزایش عمر و دوام شوینده فشار قوی شما شده و از خرابی دستگاه واترجت صنعتی جلوگیری میکند.

 

شستشوی نازل بعد از استفاده از مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده با دستگاه واترجت صنعتی، می تواند رسوباتی را در نازل ایجاد نماید. باید حتما پس از استفاده از مواد شوینده کمی دستگاه را با آب خالی روشن قرار داد تا مواد شوینده به طور کامل خارج شود و از رسوب جلوگیری گردد. رسوب مواد شوینده می تواند موجب کاهش بهره وری دستگاه گردد. همچنین باید توجه نمود که از مواد شوینده اسیدی به هیچ عنوان در دستگاه کارواش صنعتی استفاده نشود زیرا می تواند به دستگاه آسیب های جدی وارد نماید.

 

آب و مواد شوینده داخل واترجت صنعتی را خالی کنید

جهت جلوگیری از خرابی واترجت صنعتی بعد از اتمام شستشو با دستگاه واترجت آب و مواد شوینده داخل مخزن دستگاه و شلنگ را خالی کنید. این کار باعث جلوگیری از رسوب آب و شوینده در قسمت های مختلف شوینده فشار قوی شده و از مسدود شدن آنها جلوگیری میکند.

تخلیه آب موجود در پمپ واترجت صنعتی

آب باقیمانده در واترجت در هوای سرد میتواند دچار یخ زدگی و بروز خرابی واترجت صنعتی شود. اگر در بازه های طولانی مدت از دستگاه استفاده نمی کنید، بهتر است آب داخل پمپ و مخازن آن را به خصوص در فصل زمستان کاملا خالی کنید.

جدا کردن قطعات از یکدیگر

جداسازی شلنگ و سایر قطعات از واترجت باعث خالی شدن آب اضافه باقیمانده در آن میشود. به علاوه این کار به شما امکان میدهد تا در صورت بروز اشکال یا خرابی قطعات واترجت صنعتی حین کار با دستگاه از آن مطلع شوید و برای رفع خرابی اقدام کنید. دستگاه واترجت صنعتی را در جایی مناسب و به دور از سرما و رطوبت نگهداری کنید. نگهداری صحیح و بهینه دستگاه واترجت صنعتی عمر دستگاه و دوام آن را افزایش داده و از بروز خرابی و اشکال د ردستگاه پیشگیری میکند.

بررسی دوره ای قطعات

قطعات اصلی دستگاه واترجت صنعتی را مانند پمپ، لنس و نازل باید به صورت مرتب و دوره ای مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت نشتی یا خرابی سریعا تعمیر شوند. خرابی ها و آسیب های جزئی علاوه بر این که موجب کاهش کارایی دستگاه می گردند، می توانند آسیب های جدی و هزینه های زیادی را در بر داشته باشند. نگهداری واترجت صنعتی کار پیچیده و سختی نیست. تنها لازم است نکاتی قبل و بعد از هر بار استفاده از دستگاه رعایت شود تا بتوان دستگاه را از آسیب ها حفظ نمود و همچنین طول عمر دستگاه با نگهداری واترجت صنعتی به صورت صحیح افزایش یابد.

 

 

نکات ایمنی

در نگهداری واترجت صنعتی باید توجه داشت دستگاه در زیر باران یا آفتاب قرار نگیرد. به هیچ عنوان از محلول آب و روغن یا رنگ برای واترجت صنعتی مورد استفاده قرار نگیرد زیرا می تواند موجب آسیب های جدی به دستگاه گردد. در هنگام کار با واترجت آب گرم در صورتی که دمای آب بالای ۷۰ درجه باشد حتما باید کاربر از دستکش استفاده نماید. در هنگام کار با واترجت صنعتی کاربر باید از لباس، کفش و دستکش مخصوص استفاده نماید زیرا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، فشار بالای آب می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

 

 

 

پست قبلی

مراقبت و نگهداری از باتری دستگاه اسکرابر صنعتی باتری دار

پست بعدی

استفاده از سوییپر در نظافت پارکینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *