تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

تفاوت واترجت صنعتی آب گرم با واتر جت آب سرد

واترجت صنعتی یا کار واش صنعتی نوعی ابزار مکانیزه‌ نظافتی می باشد که به منظور شستن مورد‌ استفاده‌ قرار می گیرد . این شوینده بسیار‌ قوی می تواند با بهره برداری از حداقل‌ آب مصرفی ، دشوار ترین و عمیق‌ ترین لک و آلودگی‌ها‌ را از بین‌ ببرد . دستگاه‌ های کارواش صنعتی در دو دسته آب سرد‌ و آب گرم مورد‌ استفاده‌ قرار می گیرد که هر کدامیک از آنها با توجه‌ به خصوصیت هایی که دارند ، در صنایع بسیاری به کارگرفته می شوند‌ . به همین مقصود در ادامه‌ تصمیم داریم شما را با کارواش صنعتی آب سرد‌ و تفاوت‌ آن با کارواش آب گرم ، به طور‌ کامل‌ آشنا‌ کنیم .

 

واترجت صنعتی آب سرد چیست؟

واترجت صنعتی به کمک‌ فشار‌ آب عمیق‌ ترین و سفت ترین آلودگی‌ها‌ را نیز‌ پاک‌سازی می نماید . متناسب‌ با نوع‌ آلودگی‌ ، اکثراً از نازل‌ های متفاوتی برای‌ کارواش صنعتی استفاده‌ می گردد . دستگاه‌ جت واش آب سرد‌ با بهره برداری از فشار‌ آب و دمای معمولی‌ به تمیزی و شستشوی آلودگی‌ها‌ می پردازد . به نوعی بارزترین اختلاف این دو نمونه کارواش ، در دمای آب خروجی از دستگاه‌ می باشد‌ . به صورت کلی‌ فشار‌ آب و دبی یا دمای آب مورد‌ مصرف در واتر جت صنعتی ، مشخصه‌ اصلی‌ آنها بوده است که مشخص می نماید چه قدر در ازبین‌بردن آلودگی‌ها‌ اثرگذار بوده است . همچنین‌ هر چه میزان‌ سرعت‌ آب خروجی‌ از واتر جت آب سرد‌ بیشتر‌ باشد‌ قدرت‌ لکه‌ بری‌ بیشتر‌ است‌ .

 

مقایسه کارواش آب سرد و آب گرم

کارواش فشار قوی نقش بسیار موثری در از بین بردن رسوبات، چربی ها، لکه های قدیمی و عمیق، جرم ها و … دارد. به همین دلیل امروزه استفاده نمودن از این دستگاه های نظافت مکانیزه، در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای پیدا نموده است. اما طبیعتا هر کدام از کارواش صنعتی آب سرد و یا آب گرم، ویژگی های مختلفی دارند که کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

 

ویژگی و کاربرد های کارواش صنعتی آب سرد

کارواش آب سرد از جمله دستگاه های نظافت صنعتی بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است. که نقش ویژه ای در از بین بردن آلودگی های عمیق ایفا می کند. فشار بالای آب در کارواش صنعتی آب سرد، مستقیما روی ذرات آلاینده ریخته می شده و آلودگی ها را به سرعت از بین می برد. از کارواش صنعتی آب سرد معمولا در نظافت فضاهای تجاری، مسکونی، اداری و حتی صنعتی استفاده می گردد. به همین دلیل است که آن را پرکاربرد ترین انواع واترجت صنعتی می نامند. اما از آنجایی که از بین بردن ذرات چربی و روغن ها با استفاده از این واترجت صنعتی آب سرد کار نسبتا زمان بری است معمولا در صورت وجود این نوع آلودگی ها از کارواش فشار قوی استفاده می گردد. از جمله ویژگی های شوینده فشار قوی آب سرد، می توان به عدم استفاده از مواد شوینده در شستشو اشاره نمود. همچنین استفاده از این دستگاه در کاهش مصرف آب بسیار موثر می باشد. استفاده نمودن از کارواش صنعتی می تواند در افزایش کیفیت نظافت و کاهش زمان آن نقش بسیار ویژه ای داشته باشد. از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی می توان به مقرون به مصرفه بودن آن اشاره نمود.

 ویژگی و کاربرد های کارواش صنعتی آب گرم

دستگاه های آب گرم به دلیل دمای بالای آب، علاوه بر شستشو و بر طرف نمودن آلاینده های چرب و رسوبات می توانند محیط را نیز ضد عفونی نمایند. معمولا در استفاده از این دستگاه ها از مقادیری مواد شوینده نیز استفاده می گردد. همچنین به دلیل بخار تولید شده از شستشو به وسیله شوینده پرفشار آب گرم از آن ها در محیط های سر پوشیده استفاده نمی گردد. در صورتی که نیاز به شستشوی فضاهای داخلی با استفاده از واتر جت باشد. معمولا از واتر جت آب سرد استفاده می گردد. معمولا در زمان هایی از واتر جت آب گرم استفاده می شود که فردی درون فضا نباشد زیرا بخار آب می تواند موجب اختلال در دستگاه تنفسی افراد شود. از این واتر جت ها در صنایع مواد غذایی، صنایع دارویی، خطوط تولید و تعمیرگاه های ماشین آلات سنگین استفاده می گردد. از آنجایی که دمای آب در این نوع کارواش های صنعتی بالا است زمان شستشو و همچنین میزان مصرف آب در مقایسه با انواع آب سرد کمتر می باشد.

تفاوت کارواش صنعتی آب سرد و کارواش آب گرم

از جمله تفاوت های ظاهری واترجت آب سرد و آب گرم، ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر مدل های آب گرم نسبت به آب سرد است چراکه این دستگاه ها دارای سیستم گرمکن بوده که کارواش آب سرد فاقد آن می باشد. از آنجایی که حمل و نقل کارواش صنعتی آب سرد، به دلیل وزن کمتر آن اسان تر می باشد به همین دلیل است که کاربرد بیشتری نسبت به کارواش آب گرم دارد.  همچنین سیستم گرمکن کارواش آب گرم، موجب شده تا هزینه سرویس و تعمیرات این کارواش ها بیشتر از مدل های آب سرد باشد. معمولا در صنایع مختلف، مصارف تجاری و نیمه صنعتی از واترجت آب سرد بیشتر استفاده می گردد. زیرا این دستگاه نظافت صنعتی با توجه به میزان کاربردی که دارند نسبت به واتر جت آب گرم اقتصادی تر و مناسب تر هستند.

پست قبلی

تخفیف ویژه عید سعید فطر اتحاد صنعت صدرا

پست بعدی

نظافت ماشین آلات خط تولید با واترجت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *