تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

انتخاب بهترین اسکرابر برای نظافت پارکت و سرامیک

پارکت و سرامیک از جمله محبوب‌ترین مواد کف‌پوش در منازل و فضاهای تجاری هستند. اما نظافت این نوع کف‌پوش‌ها نیازمند توجه خاصی است. استفاده از اسکرابر مناسب می‌تواند به طور موثری کار را آسان‌تر کند و از خرابی و آسیب به کف‌پوش‌ها جلوگیری کند. در این مقاله، به بررسی انواع اسکرابرها و نکات مهم در انتخاب بهترین اسکرابر برای نظافت پارکت و سرامیک می‌پردازیم.

 

کدام نوع اسکرابر مناسب پارکت و سرامیک است ؟

  1. اسکرابرهای خودرویی یا اسکرابر سرنشین دار : اسکرابرهای سرنشین دار یکی از انتخاب‌های پرطرفدار برای نظافت پارکت و سرامیک هستند. این دستگاه‌ها دارای برس‌های چرخان هستند که با حرکت آنها آلاینده‌ها و لکه‌ها را از سطح کف در کوتاه ترین زمان پاک می‌کنند. اسکرابرهای خودرویی به دلیل قدرت پاک‌کنندگی بالا و کارآیی در زمان کوتاه، معمولاً برای سطوح کف تجاری و صنعتی بزرگ ترجیح داده می‌شوند. اما در صورت استفاده از این نوع اسکرابر بر روی پارکت‌ها، باید مطمئن شوید که برس‌ها زیادی زبر نباشند، چرا که می‌توانند باعث خراشیدگی و آسیب به سطح پارکت شوند.
  2. اسکرابرهای روباتیک: اسکرابرهای روباتیک یک گزینه هوشمندانه برای نظافت کف‌پوش‌های پارکت و سرامیک محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها مجهز به سنسورها هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا به طور خودکار از فضا پاکسازی کنند. اسکرابرهای روباتیک با حرکت هوشمندانه خود، به سادگی می‌توانند در مکان‌های دسترس‌ناپذیر نیز نظافت انجام دهند. برای کف‌پوش‌های پارکت حساس به خراش، انتخاب اسکرابرهای روباتیک با پوشش محافظ مخصوص پارکت، ایده‌آل منازل و فضا های تجاری همسطح است.
  3. اسکرابر دستی: اسکرابرهای دستی عمدتاً برای نظافت مناطق کوچک  مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اسکرابرها معمولاً دارای برس‌هایی هستند که امکان پاک‌کردن لکه‌ها و کثیفی‌ها را به صورت دقیق فراهم می‌آورند. استفاده از اسکرابرهای دستی برای نظافت پارکت‌ها با مواد شوینده تنظیم شده است، بهتر است از محصولاتی که به صورت خاص برای نظافت پارکت ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

 

چه نکاتی در انتخاب اسکرابر در نظر بگیریم :

ملایمت برس‌ها: در صورت استفاده از اسکرابرهای خودرویی بر روی پارکت، اطمینان حاصل کنید که برس‌ها نیش دار نباشند و نرم و ملایم هستند تا به پارکت آسیب نرسانند.

مدیریت آب: مطمئن شوید که میزان آب استفاده اسکرابر مناسب است تا از خیس شدن اضافه‌ی پارکت جلوگیری شود. آب بیش از حد می‌تواند به پارکت آسیب برساند.

مناسب بودن برای سطوح: مطمئن شوید که اسکرابر انتخابی شما مناسب برای نوع کف‌پوشی است که قصد دارید پاک کنید؛ آیا اسکرابر منتخب شما برای پارکت یا سرامیک مناسب است؟

توان مکش: اگر از اسکرابرهای روباتیک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دارای توان مکش مناسبی برای پاک‌کردن ذرات مختلف است.

تنظیمات کنترل: نهایتاً، مطمئن شوید که اسکرابر انتخابی دارای تنظیمات کنترل مختلفی است تا بتوانید آن را به نیازهای خاص خودتان و کف‌پوش مورد نظافت تنظیم کنید.

 

معرفی 2 اسکرابر های مناسب پارکت و سرامیک

 

اسکرابر Vispa XS

انتخاب بهترین اسکرابر برای نظافت پارکت و سرامیک

دستگاه اسکرابر Vispa XS که توسط کمپانی پرآوازه Comac ایتالیا طراحی و تولید شده است، به عنوان کوچک‌ترین مدل اسکرابر این شرکت شناخته می‌شود. این دستگاه اسکرابر به دلیل ابعاد کوچک خود و قابلیت مانور بالا، برای شستشو و خشک‌کردن همزمان محیط‌های کوچک و با تراکم بالا بسیار مناسب و کارآمد است. همچنین، اجازه می‌دهد انجام عملیات متعدد و متداول روزانه را به راحتی انجام دهید.

با اجرای باطری‌های لیتیومی (Lithium ion) با قدرت ذخیره‌ی بالا، اسکرابر Vispa XS قادر به انجام وظایف مکرر برای زمین‌شویی صنعتی است. این باطری‌ها با طول عمر طولانی و ظرفیت شارژ بالا، ممکن می‌سازد که این دستگاه به طور پیوسته و بدون نیاز به تعویض مکرر باطری، به مدت طولانی و با کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، وزن کم اسکرابر Vispa XS، اجازه می‌دهد که با آسانی به محل‌های مختلف منتقل شود. این ویژگی مهم بخصوص در محیط‌هایی که نیاز به جابجایی مکرر دستگاه وجود دارد، به طور موثری کار را آسان‌تر می‌کند.

با توجه به این ویژگی‌های منحصر به فرد، اسکرابر Vispa XS به‌عنوان یک دستگاه موثر، کوچک، و با کارآمدی بالا در عرصه زمین‌شویی صنعتی محسوب می‌شود.

 

اسکرابر Vispa 35

انتخاب بهترین اسکرابر برای نظافت پارکت و سرامیک

 

استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی مکانیزه، به عنوان روشی ایده‌آل و مفید برای شستشوی فضاهای کوچک و متراکم شناخته می‌شود. اسکرابرهای Comac با طراحی مناسب خود، مناسب برای شستشو و نظافت سطوح مختلف هستند. عملکرد با این دستگاه‌های اسکرابر نیازمند دانش و مهارت بالا نیست و کاربر به راحتی می‌تواند نحوه کار با آنها را فرا بگیرد. بهره‌وری و بازدهی اسکرابرها نسبت به روش‌های سنتی، حدود ۳۰ درصد بیشتر است.

اسکرابرهای دستی صنعتی Vispa 35 به دو نوع برقی و باطری‌دار طراحی و تولید شده‌اند. مدل باطری‌دار (شارژی) اسکرابرهای  Vispa 35 به علت نداشتن کابل برق در محیط‌های متراکم و کوچک، قدرت مانور بیشتری نسبت به مدل‌های برقی (کابلی) از خود نشان می‌دهند. این ویژگی مهم از طریق اجتناب از پیچیدگی کابل‌ها در محیط‌های محدود، اسکرابر را قابلیت کارآیی بیشتری می‌بخشد.

به طور کلی، دستگاه‌های اسکرابر Comac با انواع مدل‌ها و تنوع در نوع تغذیه (باطری یا برق)، به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای تمیز کردن فضاهای کوچک و پرتراکم، مورد توجه قرار می‌گیرند و با افزایش بازدهی در فرآیند نظافت، ترجیح داده می‌شوند.

 

نتیجه‌گیری:

استفاده از اسکرابر مناسب می‌تواند نظافت پارکت و سرامیک را ساده‌تر کند و از خرابی و لکه‌های مستدام بر روی کف‌پوش‌ها جلوگیری کند. با رعایت نکات مهم در انتخاب اسکرابر و استفاده صحیح از آن، می‌توانید از زیبایی و دوام کف‌پوش‌های خود لذت ببرید.

علیرضا حسن نیا
پست قبلی

خرید اسکرابر زمین شوی کم صدا

پست بعدی

2 مدل از بهترین اسکرابر های تجاری و خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *