تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

راهنمای خرید شلنگ دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک ابزار نظافت مکانیزه و قدرتمند است که با پاشش آب تحت فشار بالا، می تواند انواع آلودگی های سرسخت را به نحو موثر از سطوح هموار و ناهموار جدا کند. توانایی بالای این دستگاه در شستشوی سطوح قابل شستشو با آب و سهولت کاربرد آن سبب شده است کاربرد دستگاه های واتر جت صنعتی به نحو قابل توجه گسترش یابد. کاربرد واتر جت صنعتی محدود به عملیات نظافتی نبوده و از انواع مدل های کارواش فشار قوی در عملیات صنعتی مختلف همچون سندبلاست، تخریب بتن، برش مواد و … نیز استفاده می شود. کاربردهای گسترده و گوناگون این دستگاه موجب شده است که مدل های متنوعی از دستگاه های واترجت صنعتی در رده های خانگی، تجاری و صنعتی تولید شوند. همچنین متناسب با کارایی و قدرت دستگاه قیمت واترجت صنعتی متفاوت خواهد بود.

شلنگ فشار قوی

شلنگ فشار قوی بخش انتقال دهنده آب فشار بالا از پمپ به دهانه خروجی می باشد. یک شلنگ فشار قوی با کیفیت، فشار جریان آب را حفظ کرده و باعث افت فشار نمی گردد. انواع با کیفیت شلنگ دارای عمر مفید طولانی بوده و مشکل ترک، شکست یا نشت در آنها ایجاد نمی شود. همچنین انعطاف پذیری بالای شلنگ، امکان جمع کردن و قرارگیری راحت آن روی قرقره نگهدارنده شلنگ را فراهم می نماید. استفاده از مواد دارای استحکام بالا، ضد زنگ و مقاوم در برابر سایش وخوردگی و دما در تولید شلنگ فشار قوی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شلنگ های فشار قوی با فولاد تقویت شده و چند لایه می‌باشند.

 

نحوه کارکرد دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی

دستگاه های واترجت فواره ایی باریک و پر فشار از آب ایجاد می نمایند. آب پر فشار با انرژی جنبشی بالایی به سطوح هدف برخورد نموده و آلودگی های چسبیده به سطح را از بین می برد. موتورهای دستگاه واترجت از نوع الکتریکی یا بنزینی می باشد. این موتور ها به پمپ های مکنده ایی متصل هستند که آب معمولی را به داخل مکش نموده و با اعمال فشار بر آن موجب خروج آب پر فشار از داخل پمپ می گردد. دستگاه واتر جت به واسطه یک شلنگ به ورودی آب متصل می باشد. آب وارد شده در شلنگ قبل از ورود به داخل پمپ دستگاه به منظور جداسازی انواع ذرات فیزیکی از سیستم فیلتراسیون عبور می نماید. آب پر فشار تولید شده توسط پمپ دستگاه واترجت از طریق عبور از شلنگ پر فشار به سطح هدف برخورد می کند. دستگاه های شوینده فشار قوی بسته به نوع و میزن آلودگی سطوح می توانند از نازل های مختلفی مانند نازل های دوار یا برس های چرخشی برای شستشو استفاده نمایند.

راهنمای خرید شلنگ دستگاه واترجت صنعتی

نکات مهم در مورد شلنگ واترجت صنعتی

شلنگ‌ دستگاه‌ واتر جت چه در گونه کارواش خانگی‌ و چه در شوینده های پرفشار صنعتی یکی از مهمترین جزء های دستگاه می باشد‌ چون آب پر فشار‌ را به سطح‌ هدف‌ انتقال‌ می دهد‌ . این شلنگ‌ها‌ در سایز های متفاوتی تولید‌ شده‌ و به مقصود افزایش‌ پایداری در برابر‌ فشار‌ آب خروجی‌ معمولا‌ فولاد‌ بافت می باشند . شلنگ‌ های با کیفیت‌ ، طول عمر‌ زیادی داشته و بی نیاز به افت‌ فشار‌ آب را به سطح‌ مورد‌ نظر‌ می رسانند . شلنگ‌ واترجت به راحتی‌ بر روی دستگاه‌ پیچیده‌ شده‌ و نگهداری‌ می‌شود‌ . تولید بیشتر‌ ابزار های واترجت به گونه‌ ایی می باشد که قدرت استفاده‌ از متراژ‌ های متفاوت شلنگ‌ را به منظور پاک‌سازی های گوناگون فراهم‌ می کند‌ .

 

انتخاب شلنگ مناسب برای دستگاه واتر جت صنعتی

اولین نکته در انتخاب شلنگ با طول مناسب، توجه به نیاز های نظافتی محیط می باشد. طول مناسب شلنگ امکان دسترسی به نقاط دور از دسترس را راحت تر می نماید.مرحله بعدی توجه به قدرت و فشار دستگاه واتر جت می باشد. استفاده از شلنگ های طویل باعث افت فشار دستگاه می شود. از این رو استفاده از شلنگ هایی با متراژ بالا بر روی دستگاه های واتر جت با فشار پایین، باعث کاهش کارآیی دستگاه واترجت در نظافت می گردد.مرحله نهایی توجه به اتصالات و رزوه های دو سر شلنگ برای اتصال به پمپ دستگاه و تفنگی می باشد. در صورت عدم تطابق ابعاد و رزوه خروجی یا داخلی، جهت اتصال شلنگ به دستگاه و تفنگی به یک رابط نیاز می باشد.

پست قبلی

اهمیت نظافت سالن سینما با دستگاه نظافت صنعتی

پست بعدی

راهنمای نظافت داخل خودرو با جارو برقی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *