تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

سوییپر دستی چه کاربردی؟قیمت+مشخصات فنی

سوییپر دستی صنعتی یک ابزار کاربردی و کارآمد در عرصه نظافت فضاهای مختلف است که به ویژه برای فضاهای با اندازه کوچک و محدود طراحی شده است. این دستگاه با ابعاد فشرده و منسجم خود، به کاربر امکان می‌دهد تا به راحتی و با کارایی بالا، گرد و خاک، آلاینده‌های خشک و زباله‌های مختلف را از سطوح جمع‌آوری کند.

با توجه به طراحی کوچک این دستگاه، مناسب برای نظافت فضاهای محدودی از جمله مدارس، صنایع، هتل‌ها، نمایشگاه‌ها و سالن‌های همایش می‌باشد. مدل‌های دستی سوییپر با داشتن دسته قرار گرفته در بدنه دستگاه، به کاربر این امکان را می‌دهند که به راحتی دستگاه را هدایت کرده و فضاهای محدود را به آسانی تمیز کنند.

علاوه بر کاربردهای خارجی، سوییپر صنعتی به واسطه سیستم مکش گرد و خاک، قابلیت جمع‌آوری انواع ذرات ریز را داراست. این ویژگی این دستگاه را به ابزاری مناسب برای نظافت فضاهای داخلی، به ویژه فرش‌شده، تبدیل کرده است.

با توجه به ارگونومیک و ساختار ارتقا یافته، سوییپر دستی صنعتی در نظافت روزانه به بهره‌وری بالاتر و تسهیل در عملیات نظافت منجر شده و به عنوان یک ابزار ضروری در حوزه بهسازی و حفظ تمیزی فضاها به شمار می‌آید.

 

سوییپر صنعتی دستی چیست؟

سوییپر دستی یک دستگاه نظافتی است که به منظور جمع آوری گرد و خاک، زباله‌های جامد، و آلاینده‌های خشک از سطوح مختلف طراحی شده است. این دستگاه عمدتاً برای فضاهایی با وسعت کم مناسب است و به دلیل ابعاد فشرده و منسجم خود، برای نظافت مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها با دستگاه‌های بزرگتر مشکل است، بسیار کارآمد است.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که اپراتور یا کاربر دستگاه را در پشت خود قرار می‌دهد و با استفاده از دسته یا دستگیره موجود بر روی دستگاه، سوییپر صنعتی را در جلوی خود حرکت می‌دهد تا گرد و خاک را جمع‌آوری کند. این نوع دستگاه معمولاً در فضاهای محدود مانند مدارس، صنایع، هتل‌ها، نمایشگاه‌ها و سالن‌های همایش کاربرد دارد.

سوییپر دستی از لحاظ ابعاد کوچک و ساختار مناسب خود، امکان نظافت دقیق در نقاط سخت‌دسترس و فضاهای متراکم را فراهم می‌کند. این دستگاه علاوه بر ارائه بهره‌وری در نظافت، به حفظ سلامت هوای محیط کمک می‌کند. تولیدکنندگانی مانند اتحاد صنعت صدرا انواع مختلف سوییپرهای دستی با ویژگی‌های فنی متنوع را ارائه می‌دهند.

 

3 ویژگی های مهم سوییپر دستی

  1. کنترل راحت و آسان دستگاه سوییپر: دستگاه سوییپر دستی با کنترل تمامی قطعات از طریق پنل ساده‌ای که بر روی دسته دستگاه نصب شده، امکان کنترل آسان بر روی عملکردهای دستگاه را برای اپراتور فراهم می‌کند. این کنترل پنل ساده باعث افزایش کیفیت و کارایی در نظافت می‌شود. طراحی ویژه و ارگونومیک دسته به همراه استفاده از اهرم یکپارچه در ساخت دسته، موجب تسهیل در هدایت دستگاه و کنترل سرعت آن می‌شود. همچنین، دسته با تا شو بودن، فضای لازم برای نگهداری دستگاه را کاهش می‌دهد و در حمل و نقل با خودرو نیز سهولت بیشتری ایجاد می‌کند.
  2. سهولت در استفاده با قرار گرفتن مخزن بر روی چرخ‌ها: سوییپر دستی با داشتن حداقل مخزن 50 لیتری که بر روی چرخ‌های دستگاه قرار گرفته است، ایجاد سهولت در تخلیه مخزن زباله دارد. این طراحی نه تنها حفظ ساختار ارگونومیک دستگاه را تضمین می‌کند بلکه حمل و نقل مخزن زباله را ایمن‌تر نموده و زمان لازم برای تخلیه مخزن در حین انجام نظافت را کاهش می‌دهد.
  3. کنترل بیشتر بر روی برس‌های جانبی و سیستم تکاننده نظافت فیلتر: سرعت بالا و افزایش بهره‌وری دستگاه از جمله ویژگی‌های مهم سوییپر دستی است. سوییپر دستی با داشتن سیستم کنترل برس جانبی بر روی دسته دستگاه، قدرت مانور دستگاه را افزایش می‌دهد و کاربری دستگاه را ساده‌تر می‌کند. همچنین، سیستم کنترل گرد و غبار این دستگاه مجهز به سیستم تکاننده نظافت فیلتر است که باعث افزایش بهره‌وری دستگاه و کاهش زمان مورد نیاز برای سرویس و رسیدگی به دستگاه می‌شود.

مشخصات فنی سوییپر دستی صنعتی

سوییپر دستی

  1. نوع دستگاه:
    • دستگاه سوییپر دستی برای جمع آوری زباله‌های خشک و گرد و غبار در فضای داخل هتل و محیط بیرونی طراحی و تولید شده است.
  2. ابعاد:
    • دستگاه به منظور تامین نیازهای نظافتی در محیط‌های با اندازه کم و شرایط متنوع، در ابعاد متنوعی تولید می‌شود.
  3. سیستم چرخش برس‌ها:
    • دستگاه با حرکت چرخشی برس‌های دیسکی در جلو، آلاینده‌ها را به قسمت میانی هدایت کرده و با استفاده از برس غلطکی، آلاینده‌ها را به داخل مخزن هدایت می‌کند.
  4. انواع سوییپر دستی:
    • مدل مکانیکی: بدون استفاده از موتور برای تامین نیروی محرکه چرخش برس‌ها، مناسب برای فضاهای کوچک.
    • مدل برقی: با استفاده از موتور الکتریکی با برق مصرفی 220 ولت شهری، تامین نیروی چرخش برس‌ها.
    • مدل باتری دار: با الکتروموتور و منبع تامین انرژی از باتری، مناسب برای مواقعی که دسترسی به کابل برق شهری مشکل است.
  5. کابل برق:
    • در سوییپر دستی مدل برقی، طول کابل بین 20 تا 25 متر قرار می‌گیرد.
  6. مکنده:
    • در سوییپر دستی مدل برقی، مکنده برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار در محیط استفاده می‌شود.
  7. سوییپر دستی مدل باتری دار:
    • موتور الکتریکی با منبع تامین انرژی باتری (سوییپر دستی باتری دار) با انواع باتری 12 ولت و 24 ولت موجود است.
  8. سیستم کنترل:
    • دستگاه با داشتن سیستم کنترل برس جانبی بر روی دسته دستگاه، قدرت مانور دستگاه را افزایش می‌دهد.
  9. سیستم تکاننده نظافت فیلتر:
    • در سوییپر دستی، سیستم کنترل گرد و غبار مجهز به سیستم تکاننده نظافت فیلتر است که بهره‌وری دستگاه را ارتقا می‌دهد و زمان سرویس و رسیدگی به دستگاه را کاهش می‌دهد.
  10. اجزای دستگاه:
    • دسته غیر لغزنده
    • اهرم نگهدارنده دستگاه
    • مخزن زباله
    • چرخ
    • دکمه تخلیه مخزن
    • برس دیسکی

سیستم تخلیه سوییپر دستی

سیستم تخلیه در جاروب دستی به صورت مکانیکی عمل می‌کند. با فشردن یک دکمه مخصوص، مخزن زباله از بدنه اصلی جدا شده و به صورت دستی تخلیه می‌شود. این روش ساده و کاربردی به کاربر امکان می‌دهد به راحتی زباله‌های جمع‌آوری شده را دور انداخته و مخزن را برای استفاده بعدی آماده کند. انواع جاروب دستی مختلف با ظرفیت‌های مختلف مخزن زباله (از 40 تا 60 لیتر) عرضه می‌شوند.

نحوه انتخاب سوییپر دستی

  1. ابعاد محیط:
    • ابعاد محیط مورد نظر برای نظافت یکی از عوامل اصلی در انتخاب سوییپر دستی است. ابعاد مناسب سوییپر با اندازه محیط کمک به بهره‌وری و سرعت بیشتر در نظافت دارد.
  2. محیط کاربری:
    • نوع محیط کاربری نیز تأثیرگذار است. برای نظافت در محیط‌های صنعتی، تجاری، یا خدماتی نیازها متفاوت است. سوییپر دستی با ویژگی‌های مناسب به نوع کاربری مورد نظر باید انتخاب شود.
  3. نوع سوخت:
    • در انتخاب سوییپر دستی برقی، امکان دسترسی به برق شهری باید مدنظر قرار گیرد. در صورت عدم دسترسی، سوییپر باتری دار یا مکانیکی ممکن است گزینه‌های مناسب‌تری باشند.
  4. میزان سطح آلودگی:
    • میزان آلودگی محیط نیز بر انتخاب سوییپر تأثیر می‌گذارد. برای محیط‌های با آلاینده‌های سنگین یا آلودگی بالا، سوییپر با قابلیت مکش بالا و سیستم فیلتر قوی مورد نیاز است.

کارشناسان در اتحاد صنعت صدرا با ارائه مشاوره رایگان، به شما کمک می‌کنند تا سوییپر دستی مناسب بر اساس نیازهای خاص شما را انتخاب کنید و از بهره‌وری بالاتری در عملیات نظافت بهره‌مند شوید.

قیمت سوییپر دستی

عوامل مختلفی در تشکیل قیمت سوییپر دستی نقش دارند و این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. تعداد برس:
    • تعداد برس‌ها در سوییپر دستی بر توان تمیزکاری و سرعت جمع‌آوری آلاینده‌ها تأثیر می‌گذارد. افزایش تعداد برس ممکن است بهبود کارایی دستگاه را داشته باشد اما همچنین ممکن است قیمت را افزایش دهد.
  2. ظرفیت مخزن زباله:
    • ظرفیت مخزن زباله نقش مهمی در قیمت سوییپر دستی ایفا می‌کند. افزایش ظرفیت مخزن می‌تواند باعث کاهش تعداد دفعات تخلیه مخزن و افزایش بهره‌وری در نظافت شود، اما این امکان ممکن است هزینه را افزایش دهد.
  3. منبع تامین انرژی:
    • نوع منبع تامین انرژی در سوییپر دستی تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد. به عنوان مثال، سوییپر دستی باتری دار به دلیل استفاده از موتور الکتریکی و باتری قابل شارژ، قیمت بالاتری نسبت به سوییپر دستی برقی دارد.
  4. کیفیت ساخت قطعات:
    • کیفیت مواد و قطعات استفاده شده در ساخت سوییپر دستی تأثیر مهمی بر عمر مفید و عملکرد دستگاه دارد. سوییپر دستی با قطعات با کیفیت بالا ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما بهره‌وری بیشتری در طولانی مدت فراهم می‌آورد.

با توجه به موارد فوق، در انتخاب سوییپر دستی، نیاز است تا ارزیابی دقیقی از نیازها و فضای استفاده صورت گیرد تا بهترین گزینه با توجه به تعادل بین ویژگی‌ها و قیمت انتخاب شود.

پست قبلی

سوییپر صنعتی چیست؟مزایا+قیمت

پست بعدی

دلایل استفاده از سوییپر سرنشین دار چیست؟قیمت+مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *