تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

قیمت سوییپر صنعتی به چه عواملی بستگی دارد ؟

سوییپر صنعتی دستگاهی است که در محیط‌های مختلف برای پا‌ک‌سازی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. نظافت مکان‌های مختلف با توجه به وسعتی که دارند می‌تواند کار دشواری باشد. به‌همین دلیل نیز دستگاه‌ سوییپر تولید شد.این دستگاه به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن آلودگی‌های روی سطوح مختلف را از بین‌می‌برد و باعث تمیزی مراکز تجاری، تفریحی و حتی خیابان‌ها می‌شود.‌سوییپر در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده و به‌همین دلیل نیز قیمتی که باید برای خرید آن پرداخت شود ثابت نیست. اما سوال اینجا است که عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی این دستگاه کدام است؟

برای دانستن این موضوع باید با انواع سوییپر و ویژگی‌ آنها شوید تا کاملا نسبت به‌دلیل قیمت‌گذاری آگاهی یابید.در ادامه به‌بررسی سوییپر، انواع آن، نحوه کارکرد و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 سوییپر صنعتی چیست؟

این دستگاه وظیفه دارد سطوح مختلف را از آلودگی‌هایی مانند گردوغبار و زباله‌‌های خشک پاک‌سازی کند. به‌همین دلیل نیز می‌توان در محیط‌هایی با وسعت زیاد از آن استفاده کرد.سوییپر از 2 برس کناری و یک برس مرکزی تشکیل شده که با حرکت آنها به سمت داخل زباله‌های موجود به دورن مخزن انتقال داده می‌شوند.

این دستگاه همانند جاروبرقی‌های خانگی عمل می‌کند و عملیات جمع‌آوری زباله و از بین‌بردن گردوغبار را به‌صورت همزمان انجام می‌دهد. از این رو به آنها جاروبرقی شهری نیز گفته می‌شود.

انواع سوییپر صنعتی

سوییپر نیز مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر در مدل‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. به‌طور کلی می‌توان آن را در دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد.

سوییپر دستی

این نوع دستگاه همان‌طور که از نامش پیدا است به‌صورت دستی هدایت می‌شود و معمولا نیروی مورد نیاز خود را از طریق فشار اوپراتوری که در پشت سوییپر قرار دارد به‌دست می‌آورد.سوییپر دستی در مقایسه با انواع دیگر از حجم و وزن کم‌تری برخوردار است و به‌راحتی می‌توان از آن برای نظافت بخش‌های کوچک‌تر مثل راه‌روی باریک و راه‌پله استفاده کرد.

سوییپر خودرویی

نوع دیگر سوییپر که با اصطلاح سرنشین‌دار نیز شناخته می‌شود مدل خودرویی است که با اندازه بزرگ‌تر و طراحی خاص خود امکان نشستن اوپراتور روی صندلی آن وجود دارد.این دستگاه سایز بزرگی داشته و بیشتر برای محیط‌هایی با وسعت زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی پاک‌سازی و قدرت سوییپر خودرویی نسبت به دستی بیشتر است.

 

عملکرد سوییپر صنعتی به‌ چه صورت است؟

با اینکه مدل‌های مختلفی از سوییپر صنعتی تولید می‌شود اما نحوه کار آنها به یک‌صورت است. زباله‌ها و گردوغبار توسط برس‌های کناری، درون مرکز جمع‌آوری شده و پس از آن به کمک برس غلتکی مرکزی، به‌ داخل مخزن انتقال داده می‌شوند. شاید تصور کنید چرخش برس ممکن است باعث تولید گردوغبار شود اما این چنین نیست. زیرا این دستگاه با نصب فیلترهای کارامد و سیستم مکش قدرتمند، می‌تواند به‌راحتی از انتشار گردوغبار جلوگیری کند.این سیستم مکش روی برس‌های کناری تعبیه شده و به‌صورت لحظه‌ای در حین جاروکشیدن، گرده‌ها را به‌سرعت به داخل دستگاه انتقال می‌دهد.با این امکانات به‌راحتی می‌توان از سوییپر در مکان‌هایی که گردوخاک زیادی تولید می‌شود نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است در برخی مدل‌های تولیدشده، سیستم آب‌پاش سطحی برای بالابردن بهداشت تعبیه شده و با این ویژگی غبار در هوا پخش نمی‌شود.

انواع سوییپر از نظر منبع تغذیه

سوییپر صنعتی برای روشن‌شدن و انجام وظایف خود نیاز به انرژی دارد که این مورد در دستگاه‌های مختلف توسط منابع متفاوتی تامین می‌شود. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

نیروی مکانیکی برای راه‌اندازی سوییپر

در این مدل، نیروی محرکه از طریق فشاری که اوپراتور برای حرکت اعمال می‌کند تامین شده و به آن نیروی مکانیکی می‌گویند.

 از آنجایی که موتور برای حرکت این دستگاه هیچ نقشی ندارد می‌توان گفت کاملا بدون آسیب‌رساندن به محیط زیست است و می‌توان در محیط‌های بسته از آن استفاده کرد.

سوییپر برقی

قدرت این سوییپر بسیار زیاد است زیرا از برق مستقیم شهری بهره‌مند شده و کارایی بالایی دارد. البته با توجه به کوتاه‌بودن کابل که معمولا در حدود 20 تا 25 متر در نظر گرفته می‌شود امکان استفاده از آن در همه محیط‌ها وجود ندارد.

معمولا در سوییپرهای دستی برای استفاده در فضاهای کوچک از کابل مناسب استفاده می‌کنند تا با اتصال به برقی شهری بتواند سریعا محیط را نظافت کند.

 سوییپر باتری دار

این مدل دستگاه برای تامین نیروی مورد نیاز حرکت به انرژی الکتریکی نیاز دارد. اما از آنجایی که تعبیه کابل در آنها می‌تواند باعث ایجاد محدودیت و عدم امکان استفاده از آنها در محیط‌های وسیع شود؛ باتری مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده است

سوییپر باتری دار به‌صورت شارژی کار می‌کند و باتری‌ها نیز در ولتاژهای مختلف تولیدشده که هرکدام قدرت مشخصی دارند.

سوخت فسیلی

سوییپر دیزلی یا بنزینی نوع دیگری از این دستگاه است که برای تامین انرژی لازم از سوخت‌های فسیلی بهره‌مند می‌شود.

سوییپر دیزلی خودرویی نوع رایجی از دستگاه‌های با سوخت فسیلی است که بیشتر برای محیط‌های خیلی وسیع مانند سطوح شهرها، شهرک‌ها، مراکز تفریحی، ساختمان‌های تجاری و دیگر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوییپر صنعتی

حال که با این دستگاه به‌طور کامل آشنایی پیدا کردیم بهتر است با فاکتورهایی که روی قیمت آن اثر می‌گذارند نیز آشنا شویم. به‌طور کلی می‌توان گفت نوع کاربری، متریالی که در ساخت دستگاه مورد استفاده قرار گرفته، کیفیت ساخت و دیگر موارد روی قیمت تاثیرگذارند.در ادامه به شرح فاکتورهای اساسی می‌پردازیم.

نحوه هدایت سوییپر

سوییپرهای دستی از پیچیدگی کم‌تری در ساخت خود بهره‌مند شده‌اند. همچنین از قدرت و وزن معمولی‌تری نیز برخوردارند؛ از این رو قیمت آنها در بیشتر مواقع مناسب‌تر‌ است.جاروهای ماشینی که برای محیط‌های وسیع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و قدرت و توانایی بالاتری دارند طبیعتا از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

نوع منبع تغذیه

قطعا دستگاهی که به‌واسطه نیروی مکانیکی حرکت کند و نیازی به سوخت فسیلی یا باتری نداشته‌باشد از سیستم ساده‌تری در طراحی برخودار است و هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود کم‌تر خواهد بود.با توجه به این موضوع؛ دیگر دستگاه‌ها با منابعی نظیر باتری یا سوخت فسیلی از قدرت و قیمت بالاتری برخوردارند.

ظرفیت مخزن

طبیعتا هرچه ظرفیت مخزن بزرگ‌تر باشد توانایی پاک‌سازی بیشتری داشته و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

برند و شرکت سازنده

این گزینه شاید باعث بالاتر رفتن قیمت شود اما قطعا دستگاه‌هایی که توسط شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده تولید شوند؛ کیفیت و طول عمری بیشتری نیز دارند.یکی از برندهای محبوبی که توانسته با قابلیت‌های بالای خود از رقبا جلو بزند برند ایتالیایی comac است که از مزایای آن می‌توان به داشتن نمایندگی در کشور اشاره کرد.

پست قبلی

تاثیرات استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نظافتی در صنعت

پست بعدی

تخفیف ویژه عید سعید فطر اتحاد صنعت صدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *