تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی
تولید کننده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی | نظافت به سبک فردا

مزایای استفاده از سوییپر صنعتی چیست؟

نظافت یک فضای بزرگ مانند کارخانه کار سختی است و بسیاری از کارخانه‌داران برای تمیز نگه داشتن فضای کارخانه با چالش مواجه هستند. این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی تولید شده‌اند که می‌توانند بهترین انتخاب برای نظافت فضا‌های بزرگ تلقی شوند.

شاید تا به امروز نام دستگاه سوییپر صنعتی را شنیده باشید. این دستگاه قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و برای نظافت صنعتی فضا‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب تصمیم بر این است تا شما را با مواردی همچون مزایا و معایب دستگاه سوییپر آشنا کنیم. از سوی دیگر اطلاعاتی را مبنی بر نحوه عملکرد این دستگاه و اجزای تشکیل دهنده آن در اختیار شما قرار دهیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

 

دستگاه سوییپر صنعتی چیست؟

دستگاه‌های سوییپر صنعتی ابزاری ضروری برای تمیز و ایمن نگه داشتن تأسیسات صنعتی هستند. آن‌ها برای حذف سریع خاک، گرد و غبار، زباله‌ها و سایر آلاینده‌ها از مناطق بزرگ طراحی شده‌اند. لازم به ذکر است بدانید سوییپر صنعتی انواع مختلفی دارد.

در واقع این نوع از دستگاه‌ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیاز‌های هر تأسیسات صنعتی را برآورده کند. لازم به ذکر است بدانید از این نوع دستگاه می‌توان بر روی سطوح سخت مانند کف بتنی یا مناطق فرش شده استفاده کرد.

سوییپر‌های صنعتی به سیستم‌های مکش قدرتمندی نیز مجهز هستند که می‌توانند حتی کوچکترین ذرات کثیفی و گرد و غبار را جذب کنند. جارو‌های صنعتی با توانایی خود در تمیز کردن سریع مناطق بزرگ، ابزاری ارزشمند برای تمیز و ایمن نگه داشتن تأسیسات صنعتی به شمار ‌می‌روند.

 

بررسی مزایا و معایب بهترین سوییپر صنعتی

مطمئناً می‌دانید هر دستگاهی دارای مزایا و معایبی است و دستگاه سوییپر صنعتی هم از این قاعده مستثنی نیست. این نکته را در نظر داشته باشید در قسمت زیر مزایا و معایب این دستگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل یک دستگاه سوییپر خریداری کنید.

مزایای استفاده از سوییپر صنعتی چیست؟

در این بخش تصمیم داریم شما را نسبت به مزایا این دستگاه آگاه کنیم شایان ذکر است بدانید سوییپر صنعتی مزایای زیادی مانند کاهش زمان صرف شده برای کار دستی، کاهش خطر آسیب به کمر در اثر خم شدن تا جارو کردن دستی، تمیز کردن کامل بدون آسیب رساندن به سطوح کف، و امکان تمیز کردن در مکان‌های صعب العبور را ارائه می‌کند.

نحوه عملکرد دستگاه سویپر چگونه است؟

جارو کردن فرآیندی است که به تمیز و مرتب نگه داشتن محیط کمک می‌کند. جارو ماشینی است که با جمع‌آوری و دفع زباله‌ها، کثیفی‌ها و سایر مواد ناخواسته، این فرآیند را آسان‌تر می‌کند. این دستگاه با استفاده از انواع برس‌ها، جاروبرقی‌ها و سایر ابزار‌های تمیز‌کننده برای حذف کثیفی از سطوح کار می‌کند.

سپس رفتگر زباله‌ها را برای دفع در کیسه یا ظرف جمع‌آوری خود جمع می‌کند. جارو کردن را می‌توان به صورت دستی یا با کمک ماشین‌های خودکار مانند جارو‌های روباتیک انجام داد. با کمک این ماشین‌ها می‌توان مناطق وسیعی را به سرعت و بدون نیاز به صرف زمان و تلاش زیاد تمیز کرد.

 

اجزا تشکیل دهنده سوییپر صنعتی چیست؟

حال که تا این بخش از مطلب را مطالعه نموده‌اید مطمئناً تصمیم دارید با اجزا تشکیل دهنده بهترین سوییپر صنعتی اشنا شوید. این نکته را در نظر داشته باشید. اجزای یک سوییپر صنعتی شامل سیستم برس، سیستم جمع‌آوری گرد و غبار، منبع تغذیه و سیستم کنترل می‌باشد.

در ادامه بهتر است اطلاعاتی را نسبت به وظایف هر کدام از اجزا در اختیار شما قرار دهیم. سیستم برس وظیفه جارو کردن کثیفی و زباله از سطح را بر عهده دارد در حالی که سیستم جمع‌آوری گرد و غبار ذرات را جذب می‌کند تا به درستی دفع شوند.

منبع تغذیه انرژی را برای کار فراهم می‌کند در حالی که سیستم کنترل امکان عملکرد آسان و سفارشی‌سازی تنظیمات رفتگر را فراهم می‌کند. با قرار دادن این قطعات، یک سوییپر صنعتی می‌تمیواند تز کردن سریع و کارآمد هر محل را فراهم کند.

cs120b سوییپر

cs120 سوییپر

عوامل موثر در قیمت سویپر صنعتی

قیمت سوییپر با توجه به عوامل مختلفی از جمله اندازه و نوع سوییپر، برند و مدل و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد تعیین می‌شود. علاوه بر این عوامل دیگری مانند وجود قطعات یدکی و مراکز خدماتی در منطقه نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید سوییپر صنعتی باید همه این عناصر را در نظر گرفت.

 

روی چه سطوحی می­توان از سوییپر صنعتی استفاده کرد؟

این دستگاه به طور موثر طیف گسترده ای از سطوح را به سرعت تمیز می‌کنند. از کف های بتنی گرفته تا راهروهای آسفالتی، جاروهای صنعتی را می توان بر روی سطوح مختلف به منظور تمیز و ایمن نگه داشتن منطقه استفاده کرد.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم از جاروهای صنعتی می توان بر روی فرش، کاشی، کف چوبی و حتی راهروهای شنی نیز بهره برد و از عاری بودن سطح از آلودگی و زباله اطمینان حاصل کرد. جاروهای صنعتی با قابلیت مکش قدرتمند و طیف گسترده ای از اتصالات، می توانند حتی سخت‌ترین کارهای مربوط به تمیز کردن را انجام دهند.

 

چند نوع دستگاه سوییپر در جهان وجود دارد؟

cs50bt سوییپر

cs50 سوییپر

سوییپر دستی

دستگاه سویپر دستی با ابعاد فشرده و وزن مناسب بیشتر جهت نظافت فضاها با وسعت کم مانند خیابان مورد استفاده قرار می گیرد. سوییپر صنعتی دستی که به جاروی خیابانی نیز شناخته می شود، برای نظافت سطوح هموار و جمع آوری زباله های خشک کاربرد دارد. دستگاه سوییپر صنعتی در جمع آوری آلاینده های کوچک و بزرگ مانند قوطی نوشابه، گرد و خاک و زباله های کوچک کاربرد دارد. دستگاه سویپر صنعتی مدل دستی ابعاد کوچک دارد و در فضای راه پله ها راه پله و مسیرهای عبوری کوچک قابل استفاده است. اپراتور بواسطه دسته طراحی شده روی بدنه می تواند دستگاه را هدایت کند. مدل دستی در هر ساعت فضای 3000 متر مربع را نظافت می کند

 

سوییپر سرنشین دار

دستگاه سویپر سرنشین دار یکی از مهم ترین ماشین آلات و تجهیزات نظافتی صنعتی به شمار می رود. این دستگاه پهنای نظافتی بالاتری نسبت به سویپر صنعتی دستی دارد و به همین دلیل زمان لازم جهت نظافت را کاهش می دهد. سویپر سرنشین دار یا دارای راننده برای جمع آوری آلودگی و زباله محیط های صنعتی قابل استفاده می باشد. سوییپر خودرویی دارای مخزن بزرگ می باشد و جهت هدایت گرد و غبار به داخل مخزن از چرخش برس های دیسکی جانبی و برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار به فضای اطراف از سیستم مکش به روی برس استفاده می گردد. همچنین لازم به ذکر است نیروی محرکه سوییپر خودرویی به صورت الکتریکی یا سوخت فسیلی است. سویپر صنعتی خودرویی دارای مدل های متنوع می باشد که بطور میانگین 3000 تا 24000 متر مربع را نظافت می کند.

 

انواع سوییپر از نظر منبع انرژی

سویپر از جهت تامین انرژی مورد نیاز برای جابجایی و جمع آوری آلودگی، به سه دسته مکانیکی، دارای باتری و سوخت فسیلی (بنزینی یا دیزل) تقسیم بندی می شود. سویپر دستی به شیوه مکانیکی و با اعمال نیرو از سوی اپراتور در فضاهایی که دارای موانع هستند مانند انبار قابل استفاده است. در نوع دارای باتری، دستگاه مجهز به موتور الکتریکی می باشد که بسیار کم صدا می باشد. همچنین سویپر صنعتی دیزلی یا بنزینی دارای ابعاد بزرگی است و به دلیل آلودگی حاصل از سوخت فسیلی در فضای بسته قابل استفاده نیست و در محیط باز کاربرد دارد.

 

سوییپر باتری دار

در سوییپر باتری دار جهت تامین نیروی محرکه دستگاه و چرخش برس ها از الکتروموتور استفاده شده که منبع انرژی آن از طریق باتری تامین می گردد. جاروی صنعتی باتری دار به دلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی دارای هیچ گونه آلاینده زیست محیطی نبوده و مناسب استفاده در محیط های سر بسته می باشد. لازم به ذکر است که سوییپر باتری دار در انواع سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار قابل ارائه می باشد.

 

سوییپر بنزینی یا دیزلی

سوییپر دیزلی یا سوییپر بنزینی از پر کاربردترین دستگاه نظافتی برای جاروی محیط شهری بوده که برای تامین نیروی مورد نیاز موتور از سوخت بنزینی، دیزلی یا دوگانه سوز (گاز مایع به همراه بنزین) استفاده می نماید. سویپر با سوخت فسیلی هم به صورت سوییپر دستی و هم به صورت سوییپر سرنشین دار ارائه شده و از انواع سوییپر سرنشین دار با سوخت فسیلی به دلیل جمع آوری سریع و با کیفیت گرد و خاک و زباله های خشک در محیط های وسیع یا خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد

cs140 سوییپر

cs140 سوییپر

پست قبلی

نظافت صنعتی شرکت و مراکز تجاری ویژه عید نوروز

پست بعدی

تفاوت جارو برقی تجاری و جارو برقی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *